søndag 6. juni 2010

Prøveklut numero uno! ;)







Den lokale garnbutikken inviterte til veskekonkurranse i forbindelse med markedsdagene som går av stabelen hver sommer her i "by'n" ;)
Syns det var en artig utfordring - så jeg ga meg i kast med min aller første veske - og diktet min aller første oppskrift - ettersom et av kriteriene var at den måtte strikkes eller hekles uten oppskrift - altså etter eget hode :)

Var skikkelig gøy å skulle skape helt fra bunnen av uten noe å gå etter - men også rimelig vanskelig! Hentet inspirasjon til mønsteret fra en av luene jeg akkurat strikket til vesla - men endret litt på det også for å gjøre det til mitt eget og for å få det til å passe til vesken. Passformen ble til etter prøve & feile-metoden - startet med en veldig liten rundpinne, så jeg ante egentlig ikke hvor stor vesken kom til å bli ;)

Strikket hele vesken med dobbel tråd, nok en gang Svale fra Dalegarn i farven Light Pink 3812. Nydelig farge - klassisk og flott, og jeg har gått litt amok med den som en tydelig kan se nedover bloggen her.. Hehe!
Ettersom jeg ikke kan hekle, og jeg måtte ha en litt tykkelse og stødighet så gikk jeg for perlestrikk i bunn og topp. Garnet er fra den lokale garnbutikken, knappen er fra skattekista mi :) I bunnen la jeg en litt stødig plate og strikket en ekstra bunn som jeg monterte inni veska.
Slapp opp for tråd på slutten, så jeg måtte korte litt ned på lengden på skulderreima - dermed vil det nok ikke bli så pent om jeg laster for mye ned i vesken..men til prøveklut å være er det vel greit nok! :)
Artig prosjekt iallefall, og jeg tok til slutt sjansen på å levere den inn i konkurransen :)

3 kommentarer:

anne marie sa...

Herlighet så flink du er!
Den veska kunne jeg jammen tenkt meg,skikkelig flott var den!:)

Heidi sa...

Det var kjempesnilt sagt av deg Anne Marie! :D :D TUUUSEN takk for kompliment! :D

Linn Hege sa...

IMPONERT!!

Alt du fer til! Må få vere kor det gjekk!

Related Posts with Thumbnails