mandag 7. desember 2009

Luer til barna



Har strikket denne skjønne luen til begge barna, i Viking Alpakka garn. Det er utrolig deilig og mykt garn, og en fryd å strikke med!
Fikk forresten til tips av den lokale Raumagarnforhandleren at om alpakkagarnet drysser mye så skal en forsøke å legge plagget i fryseren et par dager, og så riste det skikkelig når en tar det opp igjen, skal prøve det med et par plagg som drysser skikkelig, og se om det kan hjelpe!
Oppskriften er fra Baby Drops katalog nummer 16 - oppskrift 13
Luene er strikket med pinnestr.5, og jeg har fått mamma & svigermor til å hekle kantingen i fronten, for hekling har jeg fortsatt ikke lært meg! Om jeg skal strikke flere kommer jeg til å endre litt på oppskriften så jeg slipper noen heklet kant (greit å være selvhjulpen!!) Har endret litt på snorene, tok de litt tykkere og kortere enn det som stod i oppskriften/er avbildet der - jeg liker ikke sånne laaaange knytesnorer...

Storsjarmøren fikk lue i mørk grå, og prinsessa fikk lue i en dyp fin brunfarge. Kodene har dessverre forsvunnet for meg!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails