mandag 9. november 2009

Tunika - Mandarin Petit





Her er en liten oppdatering på hobbyfronten...har vært utrolig sløv med det - siste halvåret - men det har altså sin årsak! ;) De siste strikkeprosjektene har handlet om klær til denne lille frøkna, og her ser dere lilletuppa iført mitt siste prosjekt. En tunika i bomullsgarn - fritt etter en oppskrift fra Sandnesgarn. Diktet litt selv både med utforming og pynt..men ble ganske så fornøyd med fargesammensetningene i denne kjolen også! Orginalen var vel lyseblå med broderi av blomster i rosa,lysegrønt og lilla tror jeg, jeg byttet broderiene ut med skjønne små heklede blomster - som Hilde heklet for meg! Jeg må seriøst prøve å lære meg det... :) Tunika og tights ble også strikket til dette settet, men det tror jeg bli dukkeklær - bommet nemlig litt på størrelsen..... :)
Holder på med et par luer til barna i alpakka, som snart kommer bilder av. Vi har fått ny håndarbeidsbutikk her nå, med masse spennende nyheter og herlig garn i alle varianter....blir en kjekk vinter, med masse strikking! :D

2 kommentarer:

Linn Hege sa...

Den kjolen var skikkelig nydelig altså! Du er så flink!

Heidi sa...

Åååå!!! så snilt sagt da Linn Hege! Tusen takk for kompliment! :D

Related Posts with Thumbnails