torsdag 8. april 2010

Uhuuuu :)







Lillesnuppa i uglejakken jeg har strikket til henne! Herlig lite sett fra Sandnnesgarn Mix Barn hefte 0910. Barn 0-6 år. Jeg har vel egentlig aldri kjøpt et hefte der det er så innmari mange oppskrifter som frister - jeg tror jeg kunne hatt lyst å lage absolutt alle plaggene i det!! :O Faktisk er den så inspirerende at jeg bare MÅTTE kjøpe garn til en ny jakke til snuppa da jeg var innom garnbutikken for å kjøpe knapper tidligere i dag! Hehe!
Uglejakken og luen er strikket i Sandnes Mini Duett, som er 55% bomull og 45% ull! Herlig mykt garn, det er litt tynnere enn jeg trodde da jeg studerte bildet av settet i oppskriftsheftet, men virker varmt og deilig. Strikket størrelse 2 år, iogmed at jeg strikker så himla stramt hele tiden..så da endte jeg opp med ca 1 til 1 1/2 år..tror jeg! Den er iallefall litt vel stor/lang nå - så jeg tenker at den passer godt til høsten. Nybegynner som jeg er, så sliter jeg fælt med armer når jeg skal strikke sammen eller montere, det blir alltid så fryktelig stramt og vanskelig - men det er nok en øvingssak det også, så jeg gyver løs på en ny jakken når jeg først er igang! Bunadsskjørtet får seg en omgang innimellom...men det er andre prosjekter som frister mer ja! ;)

3 kommentarer:

Basmira sa...

Den ble flott! Jeg strikker også på denne jakken med samme garn, men i lys lilla farge, Det ser ut som det hvite garnet er litt tykkere enn det lilla, så det må jeg sjekke neste gang jeg er innom garnbutikken!

Jeg har snart strikket ferdig 2. erme. Jeg har aldri strikket fletter før, så jeg er veldig spent nå som jeg snart skal strikke selve uglene...

Heidi sa...

Takk for det Basmira! :D
Bildene i oppskriftsheftet lyver fælt hva tykkelse angår syns jeg! Jeg holder på med en annen jakke fra samme hefte nå, den også med flettinger - og den er også mye mindre "chunky" i virkeligheten enn på bildet! Merkelige greier!
Jeg har akkurat lært meg å strikke fletter jeg også, det er kjempegøy- men som deg er jeg veldig spent på resultatet hver gang! Hehe! Lykke til med uglestrikkingen! :)

Anette {foreldremanualen} sa...

Heisann! :)
Skulle gjerne kommet i kontakt med deg, kan du sende meg en mail?

foreldremanualen@hotmail.com

Related Posts with Thumbnails