torsdag 11. oktober 2012

Kjolebonanza og et riktig så mislykket prosjekt...

 









Den øverste kjolen er en egentilpasset variant av et gammelt mønster (Dalegarn - sett i Familien 14/2012...tror jeg..), strikket i et nydelig garn (Lille Lerke), knappene er glasshjerter..litt bling-bling til minstetuppa ;) (Garn og knapper fra Nøstekroken). Jeg likte så godt hullmønsteret på rundstykket, men jeg likte ikke så godt mønsteret på selve kjolen, derfor strikket jeg glattstrikk!

Kjole nummer to er Sandnesgarn 1204, Mandarin Barn.  Modell 11 og 17. Skjønn kjole strikket i Mandarin petit, med tilhørende bolero/kort jakke. Knapp fra egen skattekiste. Denne tror jeg blir kjempefin til sommeren :)

Siste to bildene er altså en topp som så SKIKKELIG skjønn ut i oppskriften...og ble ALT ANNET når jeg lagde den! Det var ganske mye arbeid, og jeg var utrolig skuffet når resultatet forelå...den ser helt forferdelig ut, og jeg kan ikke se for meg at jeg kommer til å bruke den på tuppa i det hele tatt, men ettersom det var så mye arbeid med den får jeg meg ikke helt til å kaste den heller..så jeg får se hva jeg gjør med den! Garnet mener jeg var Lerke..det ble slettes ikke noe godt resultat. Jeg fikk ikke tak i det garnet som stod i oppskriften, så derfor prøvde jeg med Lerke. Knappene var søte da, og de kommer fra egen skattekiste - og jeg mener å huske at jeg fant dem på Textilegarden :)

I tillegg har jeg strikket en liten kjole for en venninne, et par ullbukser....og en hel liten haug med halser i alpakka...produksjonen er der altså, men jeg er ikke så ivrig til å blogge om det for tiden! ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails