lørdag 18. august 2012

Stella Pixie hat



Etter mye leting fant jeg endelig oppskrift på skikkelig fin pixielue! Strikket først en - som ble aaaaltfor stor til minstesnuppa, men det gjør jo ingenting, for da kunne jo størstesnuppa ta den ibruk! :)) Praktisk! :) Ikke så fryktelig enkelt å lese oppskrift på engelsk/amerikansk, så litt prøving og feiling blir det jo! Syns mønsteret på luen er utrolig stilig - liker så godt den grafiske effekten med fiskebeinsmønster på siden :))

Oppskriften er hentet fra  Vintage Baby Knits av  Kristen Rengren, og er fra 1944 - ekte retro mao ;p
Syns luene er utrolig gode på, iogmed at de festes med knapper nede er de regulerbare og sitter godt på hodet. Garn og knapper fra Nøstekroken.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Ååå så fine de ble!
Kjempekjekt å se i bloggen din igjen - alltid noe fint å finne. Du er så kreativ Heidi og strikker de fineste ting ♥

Ha en super helg

Klemmer fra
Heidi

Heidi sa...

TUSEN takk Heidi! Blir så glad når jeg ser at noen har vært innom til tross for at jeg er KJEMPEDÅRLIG på å oppdatere!! ;)) Det går veldig i ett her i heimen med tre så små barn, men jeg produserer igrunnen noe hele tiden, er bare ikke så flink til å ta bilde og skrive om det!! ;) Hehe! Må bli nyttårsforsett det tror jeg!! :))

Related Posts with Thumbnails