onsdag 10. oktober 2012

Muuuummihus







Et lite bilderas fra sommeren og høsten! Har vært gjort littegrann langsmed, men vi innså ganske raskt at det egentlig gjaldt å få det tett til vinteren, alt annet fikk være bonus! ;) Jeg HATER egentlig halvferdige prosjekter som jeg må gå rundt og stirre på hele vinteren uten å få gjort noe med det...så jeg bestemte meg for at det skulle iallefall males ferdig så godt det gikk an! Nå kom nattefrosten og spolerte planene mine...i tillegg til at den luringen av en mummipappa var der med hammeren sin og spikret på enda mere panel... ;) Så får vi se da, har hengt opp et slags telt over inngangspartiet, slik at det får tørke opp, og så har jeg gitt streng beskjed om at alt som skal spikres på heretter skal innom mummimammas malingskoster i garasjen før de kommer opp på huset!
Var kjempespent på fargevalget, da jeg ikke hadde NOE å gå etter, fargen er veldig varierende i de ulike mummibøkene jeg har tilgang på, og ingen av de "prøvene" jeg fant som jeg likte - var mulig å scanne..så da ble det tatt litt på gefühlen... MEEEN, jeg ble faktisk utrolig fornøyd, når vi kom oss over det første sjokket mtp at vi nå har et nesten 4 meter høyt, BLÅTT mummihus i hagen! Det viser godt igjen i det flate terrenget her! Hehe!
Ble ikke fornøyd etter at jeg malte sprossene på vinduene hvite, jeg glemte et øyeblikk hva jeg holdt på med...for tanken var at de skulle være brune, slik døren skal bli etterhvert ...så det blir prosjekt til våren! :) (....sammen med en hel liste av andre små og store saker..)
Planen er å utvide plattingen foran døra før vi lager overbygg. Mummipappa holder i øyeblikket på & monterer dørlås i den hjemmesnekra døra. Vi har levert prosjekt "takspir" til en som er flink til å dreie, og innvendig har vi ikke startet med noe som helst...jeg har grunnet taket, men vi har ikke hatt på veggbekledning etc..
Håper på å få gjort de småtingene vi kan gjøre nå før frost og snø/regn setter stopper for i år :)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails