søndag 8. august 2010

Sommerjobben :)








(Beklager de utrolig dårlige bildene...glemte å ta bilder på dagtid i dag..og da var gode råd dyre i den elendige belysningen på kveldstid... ;I )

Årets ferie er unnagjort, og ettersom den i store trekk bestod av kjøring ;) - ja så ble det tid til litt strikking også! ;)
Kjørte oppover til nordnorge for å besøke familie, med litt stopp her og der for vennebesøk & shopping.
Garnutvalget, og mønsterkolleksjonen var rikholdig på forhånd...men jammen klarte det å snike seg med litt garn og mønstre på turen også! Hehe!
Hadde planer om å få unna endel prosjekter - for å tynne litt ut i beholdningen og arbeidslisten - men i kjent stil endte jeg bare opp med bittelitt ferdig - og ENDA mere på lista...*knis*
Sjalene jeg har strikket er fritt etter "Just enough ruffles" oppskrift som jeg kjøpte tidligere i sommer. Jeg endret litt her og der, for å få det akkurat slik jeg ville ha det. Det lyse sjalet er strikket i Duett, og det mørk lilla er strikket i Drops extra fine merino.
Luene er etter dropsoppskrift - og har blitt et must i vintergarderoben til ungene. Deilig tykt alpakkagarn fra Viking. Oppdaget til min forferdelse at de krevde håndvask - men helt ærlig har jeg kjørt luene på ullprogram i mange år - og det har ikke gjort noen synlig skade akkurat ;)
Genseren er som dere ser ikke helt ferdig..litt juks å blogge om uferdige prosjekt, men ettersom jeg skulle legge ut alt feriearbeidet så måtte den jo med! Det skal bli en barnehagegenser til lillesnuppa, og jeg strikker med Drops Alpaca, oppskriften er hentet fra Strikkeboka av Gerd Fjellanger. Jeg kom selvsagt på underveis hvor UTROLIG kjedelig jeg syns det er å strikke striper...så denne har ikke blitt flittig strikket på direkte ;S Håpløst prosjekt ettersom jeg kjeder meg slik når jeg holder på...får se om jeg får den ferdig til vinteren iallefall.Imens jeg prøver å få den ferdig så tenkte jeg kose meg med en voksejakke fra Nøstebarn...
Vesten er hentet fra Sandnesheftet jeg har brukt så mye den siste tiden, og er eksakt samme mønster jeg nylig brukte til en lilla vest. Denne gangen strikket i Mirasol fra Dustore Alpakka. Deilig garn, og herlig limegrønn farge! Må sy knapper i, men leter fortsatt i skattekista etter noe passende..får se om det lar seg gjøre! ;)

3 kommentarer:

anne marie sa...

Du verden så flittig du har vært i sommer:) Og så flotte ting du har laget:) Jeg likte veldig godt dette sjalet,det var så bølgete og fint,en litt finere variant liksom:)
Jeg har også strikket litt i sommer.Har laget en halv gryteklut,hihihi:)Kjempeivrig med det samme,og så dabber det litt av. Typisk meg!
I sommer har jeg drevet og ryddet og organisert en smule huset mitt. Og da fant jeg jo en del påbegynte prosjekter,til og med en helt ferdig montert genser...dåååne. Aldeles bortglemt. + en annen genser som manglet hals og montering,en påbegynt nisselue,en strikket sokk og en påbegynt sokk,og et påbegynt strikketøy som jeg ikke aner hva skulle bli,et uferdig skjerf og litt småtteri:D En sekk med garn fikk min mor overta,men jeg beholdt litt i tilfelle jeg plutselig skulle få ånden over meg:)
Har så fryktelig lyst til å prøve meg på hel dress i ull til barnebarnet mitt,men vi får se.
Blir det noe av,kommer det garantert bilde i bloggen min i alle fall:)
Vel,nå ser det ut som denne kommentaren er i ferd med å bli til et brev,så det er kanskje på tide å stoppe,hihi. Ha en fortryllende uke:)

Min stil sa...

Heisan du, så flotte sjal. Likte så godt det lilla.
Ha en fin dag.
:) Susanne

Heidi sa...

Hehe! Har vært litt flittiglise i sommer ja Anne Marie!!! ;) Utrolig kjekt når en får ånden over seg - å bare produsere i vei!! :D Sjalene har vært brukt omtrent daglig etter at vi kom hjem, så det har nok vært det mest vellykkede prosjektet noensinne! ;)
Så flink du har vært til å organisere da! Vi har også gjort et fattig forsøk - men rotet ser bare ut til å forflytte seg...for hvert rom vi får ordentlig er det et par rom som blir mer og mer bombet! Hihi!
Bare hyggelig at du legger igjen "brev", syns det er kjempekoselig med besøk av deg i bloggen! Klem til deg! :)

Tusen takk for hyggelig hilsen Susanne! :D Det lilla sjalet er helt klart favoritten min også...bruker det HELE tiden!! :D :D

Related Posts with Thumbnails