torsdag 1. juli 2010

Heklekurs



Var på heklekurs hos den lokale garnbutikken på tirsdag, og hadde mitt aller første møte med heklekrok og tråd! Kurset skulle lære oss å hekle bestemor/oldermorsruter - og jeg var rimelig skeptisk til om jeg i det hele tatt kunne klare å skjønne det mest grunnleggende.Ble MYE knoting og masing på instruktørene til å begynne med - men så plutselig gikk det opp et lite lys for meg også! *hehe* Klarte nesten å få ferdig en hel lapp på de to timene kurset varte..og så har jeg heklet ivrig siden!
Det er utrolig gøy rett og slett, og jeg øver i hver ledige stund jeg nå! Lappene ser ikke ut i måneskinn enda - som dere ser av det uklare mobilbildet (må bare ikke tro at jeg legger ut noe bilde tatt med skikkelig kamera av disse rare greiene her altså!! ;p ) - men øvelse skal vel strengt talt gjøre mester etterhvert?!
Kan sikkert brukes til dukketeppe av vesla om ikke annet! Gav mersmak, så det blir nok ikke siste kurset jeg tar! :)

3 kommentarer:

Maria sa...

Så artig at du fikk det til, å at det fristet til å fortsette.
Bestemorruter er det neste som står på min liste også. Har aldri prøvd det før.

Heidi sa...

Hehe, knoter nok endel enda, men det var skikkelig gøy!! Ble en hel masse lapper jeg ikke vet helt hva jeg skal bruke til enda..de er nemlig av meeeget ulik størrelse - etterhvert som jeg får bedre tak på kroken så hekler jeg fastere og fastere!! hehe!!
Koser meg iallefall, og det er jo det viktigste! :D

anne marie sa...

Hihihi,og så hu som ikke vil legge ut bilde tatt med skikkelig kamera ;D Jeg måtte le da jeg leste det:)
Syntes lappene var fine,jeg,og dukketeppe hadde jo blitt kjempefint:)Men jeg forstår jo hva du mener med øvelse,sånn er det jo med det meste.
En gang i min grønne ungdom kunne jeg hekle "remser" som jeg på en måte klarte å lage en hullete blomst av. Nå kan jeg bare lage løkken jeg skal begynne med;)

Ha en fortsatt fortryllende og kreativ sommer:)

Related Posts with Thumbnails