torsdag 11. februar 2010

Uhuuuuuu! :)






Fant en utroooolig skjønn ugle-lue i en blogg for en tid tilbake - men oppskriften var på engelsk..og nybegynner som jeg er så syntes jeg det var helt håpløst.. ikke har jeg strikket fletting før heller...så det slo jeg helt fra meg! Så en kveld jeg satt & løste verdensproblemer på msn med Linn Hege - så tipset hun meg om en slags ordliste på garnstudio der en kan finne både svensk, dansk, norsk og engelsk! Genialt...og etter å ha hørt fra flere at fletting slett ikke er vanskelig - så ble dette fryktelig fristende! Jeg satte meg ned og oversatte oppskriften, kjøpte meg garn og flettepinne (mååå bare ha alle de gadgetsene som finns jeg altså...*knis*)...og så ble det altså uglelue på min kjære mann! :D :D
Strikket den i Viking Alpakka, mørk grå - med pinnestørrelse 6 mm. Det hele var unnagjort på et par tv-kvelder - og jammen var det gøy! Har allerede kjøpt inn garn til en til som jeg la opp til i kveld! Vikingalpakkaen ble kanskje vel lodden i forhold til at mønsteret forsvant litt - men min kjære ville ha en lue som skulle være kjempevarm - men samtidig ikke klø! Er ikke så lett å se mønsteret tydelig på bildene ser jeg, fikk heller ikke til å stille kontrast så det skulle komme bedre frem - så jeg får håpe at den neste luen blir litt mer fotogen! ;)

Ugler er utrolig søte... Har funnet et mønster fra Sandnesgarn med uglegenser som jeg skal strikke til Alvilde - så snart de får inn garnet som passer til.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails